Autokar i samochód

W ostatnich latach w znacznym stopniu spopularyzowały się przejazdy autokarowe. Niemal każde biuro przewozowe obsługuje trasy do miast niemieckich. Ceny -jak łatwo się domyślić – zależą od oferowanego komfortu. Przykładowo przejazd na trasie Warszawa-Kolonia (wideo, barek, klimatyzacja, toaleta) kosztuje ok. 1 200 tys. zł w jedną stronę, w dwie – 1 900 tys. zł. Warszawa-Franfurt – 1 000 tys./ 850 tys. zł. Niektóre firmy oferują czasem niebywale atrakcyjne ceny z „okazjami” wiąże się jednak ryzyko, że w podróży człowiek może zapomnieć jak się nazywa.

Samochód daje szybkość i swobodę poruszania się, łatwy dojazd w ustronne zakątki i dzicze, a także chroni przed monotonią podróżowania pociągami od miasta do miasta. Wady? Z punktu widzenia zapaleńca chłonącego świat wszystkimi zmysłami ta jedna – swego rodzju izolacja, gdyż esprit de corps europejskich turystów podróżuje przede wszystkim koleją.

Jeśli wybierasz ten dogodny środek przemieszczania się, wiedz, że z dokumentów powinno w zupełności wystarczyć polskie prawo jazdy. Międzynarodowe Prawo Jazdy (MPJ) nie jest wymagane, ale może się przydać pomaga ono, na przykład, w razie kłopotów z policją, zwłaszcza jeśli nie zna się języka niemieckiego. Oprócz MPJ zawsze jednak należy posiadać ważne krajowe prawo jazdy. O MPJ trzeba starać się przed wyjazdem za granicę w biurze Wydziału Komunikacji każdego Urzędu Miejskiego. Ubiegający się o nie muszą mieć ukończone 18 lat. Na pewno będzie ci potrzebna „zielona karta” – międzynarodowe świadectwo ubezpieczenia. Wykupuje się je w agencji ubezpieczeniowej (można to zrobić na granicy). Różne agencje ubezpieczeniowe przyciągają klintów pewnymi udogodnieniami, często dotyczą one właśnie „zielonej karty” – na przykład sprzedaje się ją stałym klientom ze znaczką zniżką lub nawet daje za darmo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *